کلینیک دندانپزشکی کیانیان, لیرینگ دندان,ایمپلنت دندان,
01
مه

قیمت ایمپلنت در جردن و میرداماد

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر تمایل به کاشت ایمپلنت دارید اما نمی‌دانید چقدر باید هزینه کنید و نگران قیمت ایمپلنت دندان خود هستید، ما در این مطلب درباره قیمت انواع ایمپلنت توضیح داده‌ایم. البته باید در نظر داشته باشید که در تمام دنیا، انجام کارهای دندانپزشکی پرهزینه است و به‌طبع در کشور ما نیز تعرفه خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان، لیمینت دندان و کامپوزیت دندان بسیار زیاد است.( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین قیمت ایمپلنت در جردن و میرداماد )

 

 

دندانپزشکی دکتر کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

چرا هزینه دندانپزشکی بالاست؟

هزینه خدمات دندانپزشکی مخصوصاً قیمت ایمپلنت دندان همیشه نسبت به سایر خدمات پزشکی بیشتر بوده و علت آن نیز مسئولیت کاری بالایی که بر دوش دندانپزشک است و همچنین مواد و متریال گران قیمتی است که باید استفاده شود. از طرفی بخش زیادی از هزینه‌ای که بابت خدمات دندانپزشکی پرداخت می‌گردد صرف هزینه و مواد اولیه و متریال مصرفی می‌گردد، و اغلب خدماتی که مستلزم تخصص بالا هستند، هزینه بالایی نیز به همراه دارند.

به طور معمول ایمپلنت دندانی یکی از گران‌ترین درمان پزشکی است البته هزینه‌های آن همگی توجیه دارند. زیرا عمل آن سخت‌تر، متریال بکار رفته گرانتر و صد البته توانایی دندانی و زیبایی لبخند شما به مراتب بهتر از سایر روش‌های جایگزین دندان خواهد بود.

قیمت هر واحد ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین روش جایگزین دندان یکی از درمان‌های حوزه دندانپزشکی ترمیمی است که نسبت به سایر پروسه‌های دندانپزشکی هزینه نسبتا بالایی دارد. با توجه به روش‌های مختلف کاشت ایمپلنت دندان، جنس ایمپلنت و شرایط بیمار، قیمت هر واحد ایمپلنت نیز متفاوت است.

متوسط هزینه کاشت ایمپلنت به طور میانگین ( 5 تا 14 میلیون تومان ) است درحالی که هزینه مجموعه کامل ایمپلنت دندان یا فول ماوس برای کسانی که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند ضربدر قیمت یک واحد ایمپلنت می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که برای کاشت ایمپلنت چقدر باید هزینه کنید، بهترین روش مراجعه به متخصص ایمپلنت است. با اینحال برای اطلاع شما عزیزان در ادامه درباره انواع مختلف ایمپلنت دندان و تفاوت هزینه‌های آنها توضیح داده‌ایم.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین قیمت ایمپلنت در جردن و میرداماد )

 

 

کلینیک دندانپزشکی کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

 

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت

فاکتورهای مختلفی می‌توانند روی قیمت ایمپلنت دندان هر واحد ایمپلنت تاثیر بگذارد با این وجود جنس، برند، روکش، دستمزد جراح، درمان‌های مورد نیاز می‌توانند موثرترین فاکتورها در این خصوص باشند.

قیمت ایمپلنت و هزینه کاشت آن به عوامل زیر بستگی دارد:

متخصص ایمپلنت دندان اصلی‌ترین عامل موثر بر هزینه ایمپلنت؛
برند و کشور سازنده ایمپلنت
ناکافی بودن بافت استخوان فک
عمل سینوس لیفت
ضمانت شدن ایمپلنت شما توسط متخصص ایمپلنت یا کلینیک ایمپلنت دندان.

اگر شما برای کاشت ایمپلنت نیاز به عمل سینوس لیفت داشته باشید لازم است که هزینه این عمل را نیز به طور جداگانه پرداخت کنید. هزینه سینوس لیفت به صورت باز چیزی حدود 3,000,000 تومان و به صوررت بسته حدود 2,000,000 است. علاوه بر این برخی از افراد به دلیل سست بودن یا ناکافی بودن بافت استخوان فک نیازمند عمل پیوند استخوان هستند. هزینه پیوند استخوان نیز حدود 2,000,000 تا 2,500,000 است.

 

قیمت ایمپلنت فوری چند است؟

اگر تمایل دارید که ایمپلنت فوری انجام دهید، باید بدانید هزینه ایمپلنت فوری معمولاً بین 20 الی 40 درصد هزینه ایمپلنت عادی است.

هزینه‌ای که شما برای ایمپلنت دندان می‌پردازید شامل عمل جراحی برای کاشت پایه ایمپلنت، اباتمنت و تاج ایمپلنت است. نوع فلز و جنس ایمپلنت نیز تاثیر بسیار زیادی روی هزینه نهایی آن دارد. فلزاتی که برای ساخت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرند متفاوت هستند.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین قیمت ایمپلنت در جردن و میرداماد )

 

 

دندانپزشکی دکتر کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

چرا هزینه ایمپلنت دندان بالا است؟

برخلاف سایر روش‌های دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت دندان تخصص، مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. این عمل نسبتا حساس است و باید در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن انجام شود. علاوه بر این ساخت خود هر واحد ایمپلنت هزینه زیادی نیاز دارد. به همین جهت قیمت ایمپلنت دندان معمولا بالا است. به علاوه از آنجا که قطعات ساخته شده اغلب در کشورهای خارجی ساخته می‌شود نوسانات ارز می‌تواند نقش بسیار مهمی روی افزایش تعرفه‌ها داشته باشد.

آیا ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار دارد؟

بیشتر بیمه‌های درمانی هزینه‌های ایمپلنت دندان و روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان را تحت پوشش قرار نداده‌اند. با شناخت مزایای طولانی مدت ایمپلنت برای بیمار نسبت به سایر گزینه‌های درمانی جایگزینی دندان، تعداد بیشتری از شرکت‌های بیمه شروع به ارائه برخی از پوشش‌ها برای کاشت دندان کرده‌اند.

همچنین از متخصص ایمپلنت خود در مورد گزینه‌های تأمین هزینه و پرداخت و نیز سایر گزینه‌های جایگزینی دندان سوال کنید. در این شرایط، امکان ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان می‌تواند نگرانی‌های بیماران را در مورد قیمت ایمپلنت دندان کاهش دهد. برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی امکان پرداخت اقساطی قیمت ایمپلنت دندان را فراهم نموده‌اند.

هزینه ایمپلنت دندان برای فک بالا و پایین یکی است؟

به طور کلی تعرفه ایمپلنت دندان چه برای فک بالا و چه پایین و چه حتی دندان‌های جلو و عقب یکی است.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین قیمت ایمپلنت در جردن و میرداماد )

 

 

دندانپزشکی دکتر کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود

بعد از انجام فرایند بی حسی به طور کامل، بر روی لثه ی بیمار شکافی ایجاد می شود که این شکاف ما را به استخوان فک متصل می کند. در مرحله ی بعدی سوراخی در استخوان فک ایجاد می شود و ایمپلنت در آن تعبیه می گردد.

حال زمان عکس برداری و استفاده از نتایج رادیولوژی است که به پزشک کمک می کند بتواند تشخیص دهد که آیا ایمپلنت در جای خود صحیح قرار گرفته است یا نه؟

بعد از اطمینان کامل لثه ی شکافته شده را بخیه می زند و منتظر می ماند استخوان سازی شروع شود در طول این مدت معمولا از دندان مصنوعی استفاده می شود که دهان عاری از دندان نباشد و زیبایی خود را درطول دوره درمان هم حفظ کند.

بعد از گذشت چندین ماه دوباره شکافی در لثه ایجاد می شود و به ایمپلنت دسترسی پیدا می گردد . این بار پیچ موجود بر روی ایمپلنت برداشته شده و از پوشش فلزی به جای آن استفاده می شود . حال زمان آن رسیده است که دوره ی درمانی با روش صحیح پیموده گردد.

در مرحله ی نهایی نیز که بعد از دو و سه هفته از مرحله ی قبلی می باشد. فرایند جایگزین سازی است که با استفاده ازپروتز یا روکش دندان به اتمام می رسد.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین قیمت ایمپلنت در جردن و میرداماد )

دندانپزشکی دکتر کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

 

آیا ایمپلنت دندان ارزش هزینه کردن دارد؟

ریشه‌های دندان نقش اساسی در حفظ سلامت، ساختار و عملکرد دندان‌ها و لثه‌ها دارند. فقط یک دندان از دست رفته می‌تواند باعث شود دندان‌های اطراف از جای خود خارج شوند و شل شوند. از بین رفتن یک دندان منفرد همچنین می‌تواند منجر به آتروفی استخوان، مشکل در خوردن، جویدن و صحبت کردن شود. در حالی که پل‌های سنتی به عنوان جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته عمل می‌کنند، اما ریشه دندان را ترمیم نمی‌کنند و از سلامت دهان و دندان شما محافظت می‌کنند.

سخن پایانی

درست است که قیمت هر واحد ایمپلنت بسته به برند آن ثابت است ولی چون شرایط استخوان هر فرد متغیر هست جراحی‌های اضافه مثل سینوس لیفت و بازسازی استخوان قیمت را تغییر می‌دهد، اما برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا بعد از معاینه، پزشک بتوانید برآورد هزینه را به شما اعلام کند. توجه داشته باشید که قیمت بالاتر یا پایین‌تر به هیچ‌وجه ملاک عمل نیست زیرا تجربه پزشک و تعهدش نسبت به شما در دراز مدت بسیار مهم است.

 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…