کامپوزیت دندان, لیرینگ دندان,کامپوزیت ونیر دندان,
23
فوریه

بهترین لمینیت دندان در جردن

انواع لمینت دندان

لمینت دندان انواع مختلفی دارد. اصلی ترین هدف از لمینت دندان ها زیبایی است. زمانی که افراد ایراداتی در دندان خود دارند، اعتمادبنفس شان پایین می اید. حتی این مشکل میتواند بر روی سلامتی آنها تاثیر منفی بگذارد. برای رفع نقض های ظاهری دندان، یکی از بهترین راه ها لمینت است. اما انواع لمینت دندان چیست؟ تفاوت کامپوزیت با لمینت دندان چیست؟ و هر کدام از این روش ها چگونه اجرا می شود؟ در این مقاله کلینیک دندانپزشکی کیانیان برای شما خواهد گفت. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود از طریق شماره تماس های کلینیک با ما در میان بگذارید.( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین لمینیت دندان در جردن )

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

کلینیک دندانپزشکی کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

لمینت دندان چیست؟

به طور خلاصه، لمینت دندان یک نوع روکش است. این روکش برای پوشاندن نواقض دندان و یا تغییر رنگ آن بر روی دندان های فرد قرار می گیرد. لمینت دارای انواع مختلفی است که در این ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

انواع لمینت دندان

لبخند زیبا، از مهم ترین اجزای یک صورت زیباست. دندان ها بخش مهمی از این لبخند هستند. برای داشتن چنین لبخندی باید دندان هایی سفید و مرتب داشته باشید. دندانپزشکی نوین راهکاری برای رسیدن به این موضوع در اختیار گذاشته است. لمینت دندان راهی است که میتواند شما را به این لبخند رویایی برساند.

همانطور که گفتیم لمینت دندان شبیه به روکشی است که بر روی دندانهای طبیعی شما قرار میگیرد. این روکش میتواند تناسب فرم، اندازه و رنگ دندانها را تنظیم کند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا لمینت انواع مختلفی دارد؟ در این بخش میخواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم.

لمینت دندان، میتواند شامل سه دسته باشد:

لمینت کامپوزیتی، لمینت سرامیکی و لمینت فوری. همه این روش ها راهکاری است برای ایجاد رنگی متناسب با صورت شما، یکسان کردن اندازه آنها و رفع فاصله بین دندان ها. اما این سه چه تفاوتی با هم دارند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است هر کدام از این نوع ها را بشناسید.

لمینت سرامیکی

یکی از انواع لمینت دندان، لمینت سرامیکی است. در این روش روکش مورد استفاده برای لمینت که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، به شکل سفارشی با استفاده از یک سرامیک با کیفیت بسیار بالا در لابراتوار ساخته میشود.

لمینت سرامیکی در جهت طراحی لبخند استفاده میشود. لمینت نسبت به کامپوزیت کیفیت بالاتری دارد. چرا که لمینت به طور کلی از کامپوزیت براق تر و جذاب تر است. همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به کامپوزیت دندان دارد. روکش مورد استفاده در این روش، رنگی مشابه با مینای دندان‌ دارد. همچنین دارای شفافیت بالایی است. لمینت سرامیکی میتواند ظاهری بسیار طبیعی، صاف و یکدست برای دندان‌ها به وجود بیاورد. یکی از مزایای اصلی لمینت سرامیکی طبیعی بودن آن است. لمینت تفاوت چندانی با دندانهای طبیعی ندارد. بنابراین در عین زیبایی میتواند ظاهری طبیعی در شما ایجاد کند. از دیگر نکات مثبت لمینت سرامیکی، طول عمر آن است. اگر از لمینت سرامیکی به درستی نگهداری شود، هفت الی ده سال بر روی دندان هایتان باقی خواهد ماند.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین لمینیت دندان در جردن )

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

کلینیک دندانپزشکی کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

لمینت دندان کامپوزیتی از دیگر انواع لمینت دندان

یکی دیگر از انواع لمینت دندان‌ها، لمینت کامپوزیتی دندان است. در این روش، دندانپزشکان سطوح روی دندان‌ها را با استفاده از ماده‌ رزین کامپوزیتی می‌پوشانند. سپس این ماده فرم دندان های فرد را خواهد گرفت. در روش لمینت کامپوزیتی لازم نیست که دندانها تراشیده شوند. بلکه دندانپزشک با قرار دادن این ماده بر روی دندان و شکل دادن به آن، نواقض و مشکلات ظاهری را خواهد پوشاند. لمینتت کامپوزیتی عمر کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد. در صورتی که از دندانهای کامپوزیتی خود به خوبی مراقبت کنید، طول عمر آنها میتواند تا ۴ سال باشد.

 

لمینت دندان فوری

یکی دیگر از انواع لمینت دندان‌، لمینت فوری است. در این روش، روکش مورد استفاده که باید روی دندان‌ها قرار گیرد، از پیش آماده است. دندانپزشکان بعد از معاینه و متناسب با ساختار دندان‌، روکش مناسب را انتخاب میکند و بر روی دندان‌ قرار می‌دهد. این روش از لمینتنسبت به دو روش دیگر قیمتی پایین‌تر دارد. طول عمر آن هم کمتر است.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین لمینیت دندان در جردن )

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

 

کلینیک دندانپزشکی کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

نکته‌ی دیگر در این روش از لمینت این است که :

ظاهر و رنگ آن‌ها به نسبت دیگر روش‌ها طبیعی نیست. چرا که روکش‌های مورد استفاده در این روش، متناسب با دندان افراد ساخته نشده‌اند و از قبل طراحی شده‌اند.

 

چه کسانی میتوانند از لمینت استفاده کنند؟

اکثر افرادی که دارای دندان های شکسته و ترک خورده هستند ، افرادی که از رنگ دندان های خود راضی نیستند و می خواهند دندان های سفید تری داشته باشند و بیمارانی که دندانهای سیاه دارند از روکش لمینت استفاده خواهند کرد.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین لمینیت دندان در جردن )

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

 

کلینیک دندانپزشکی کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

مراحل لمینت دندان :

این کار به یک یا دو جلسه نیاز دارد . اگر روکش پیش ساخته است ، جایگذاری آنها نیاز به یک جلسه دارد و اگر روکش در آزمایشگاه ساخته شود نیاز به دو جلسه دارد.

معمولا به بی حسی موضعی نیازی نیست البته بسته به حساسیت بیمار در صورت نیاز از بی حسی موضعی استفاده میشود ، دندانپزشک دندان را تمیز کرده و قالب مناسب روکش را مشخص میکند. سپس مقدار خیلی کمی از مینای دندان را برای ایجاد فضای جایگذاری روکش برمی دارد.
یک قالب از دندان در آزمایشگاه ساخته میشود و یک روکش موقت روی دندان ، در وسط و به دور از لبه ها قرار میگیرد.
پس از ساخت ونیر پرسلن در آزمایشگاه و ارسال آن به دندانپزشک ، روکش موقت برداشته و دندان تمیز میشود. روکش تمیز و خشک میشود و در جای خود قرار میگیرد و با چسب و سیمان مخصوص در جای خود محکم میشود.
تمامی سطوح روکش در مدت 60 ثانیه سفت شده و به دندان می چسبد.
سپس دندانپزشک هر قسمت ، اضافه را برداشته و لبه های روکش را صیقل می دهد.

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان بهترین لمینیت دندان در جردن )

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشین…