کلینیک دندانپزشکی کیانیان,
16
فوریه

بهترین دندانپزشکی در جردن

یک دندانپزشکی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دندانپزشکی یکی از مراکزی است که همه افراد جامعه با آن سر‌و‌کار دارند و حداقل سالیانه یک بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. از آنجائی که تعداد کلینیک‌های دندانپزشکی بسیار زیاد است و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود، برای اینکه بتوانیم در مدیریت کلینیک دندانپزشکی و جذب بیمار موفق باشید، باید یک‌سری ویژگی‌ها را در کلینیک دندانپزشکی رعایت کنید.( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

تجهیزات مدرن؛ امکان استفاده از شیوه های نوین دندانپزشکی

درمان‌های دندانپزشکی روز به روز در حال آسان‌تر شدن هستند. این تغییر در روند درمان‌ها در عین سریع‌تر انجام شدن، عوارض کمتری را برای افراد در پی دارد. زمانی یک دندانپزشک می‌تواند از این درمان‌ها استفاده کند که تجهیزات مناسب آن را در اختیار داشته باشد. یک کلینیک مجهز به دستگاه‌های پیشرفته و به روز می‌تواند بیمار را از خونریزی، کبودی و تورم و آسیب‌های بعد از درمان‌های دندانپزشکی نجات دهد. شما هم برای اینکه از این موقعیت بهره ببرید، لازم است تا تجهیزات و امکانات یک کلینیک را مدنظر قرار دهید.

تجربه و تخصص دندانپزشکان مجموعه

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک دندان پزشکی خوب بهره مندی از بهترین دندانپزشکان است. در واقع اولین فاکتوری که بیماران برای انتخاب بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در نظر می گیرند این است که پزشکان این مجموعه چه تخصص و مهارتی دارند و آیا رزومه خوبی در این زمینه دارند؟

امروزه تخصص های دندانپزشکی بسیار متنوع و گسترده شده اند و برای انجام هر گونه خدمتی باید نزد یک دندان پزشک خاص مراجعه کنید، به همین دلیل در کلینیک های معتبر اصولا در مرحله ابتدایی بیمار توسط یک دندانپزشک عمومی معاینه می شود و با توجه به نوع بیماری و مشکلی که دارد وی را به متخصص دندانپزشکی لازم ارجاع می دهد.

استفاده از مواد مرغوب؛ علت اصلی ماندگاری و دوام درمان های دندانپزشکی

چنانچه یک کلینیک دندانپزشکی خوب چندین دندانپزشک متخصص را داشته باشد، حتی از امکانات مطلوبی هم استفاده کند، اما نتواند یا نخواهد از مواد مرغوبی بهره ببرد، شما نتیجه مطلوب را از درمان خود نخواهید داشت. نمونه بارز آن انجام کامپوزیت که استفاده از مواد و برندهای مختلف می‌تواند تفاوت بسیاری را روی دندان‌های شما ایجاد کند. به عنوان مثال برخی از مواد زمخت، شکننده و حالت غیرطبیعی دارند، اما برخی دیگر از مواد کامپوزیتی می‌تواند کاملا ظریف باشد و حالت شکنندگی نداشته باشد و رنگ آن تغییر نکند. در کنار اقدامات زیبایی، در خصوص درمان‌های دندانپزشکی هم به همین است، به این معنا که انواع آمالگام وجود دارد که برخی مقاوم و محکم است و برخی خیلی سریع فرو می‌پاشد. همه این موارد به این بستگی دارد که دندانپزشک یا کلینیک شما از مواد باکیفیت و مرغوبی استفاده کرده است یا خیر.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

 

انجام کلیه خدمات دندانپزشکی

قبل از هر چیز بهتر است با تفاوت کلینیک و مطب دندانپزشکی شما را آشنا کنیم. مطب در واقع محلی است که یک دندان پزشک مشغول ارائه خدمات به بیماران و مراجعین خود است. اما مرکز دندانپزشکی محلی است که چندین دندانپزشک با تخصص های مختلف مانند متخصص ارتودنسی، جراح فک و صورت، متخصص دندانپزشکی اطفال، دندانپزشک زیبایی، متخصص اندو و … در آنجا مشغول فعالیت هستند. مسلما هر چه تعداد تخصص های دندانپزشکی یک مرکز بیشتر باشد آن مرکز به بهترین بودن نیز نزدیک تر می شود.

 

مجهز بودن به امکانات رفاهی مناسب برای مراجعین

از آنجا که تعداد مراجعین به مراکز دندان پزشکی بسیار زیاد است و روزانه تعداد زیادی بیمار به این مراکز مراجعه می کنند؛ بنابراین امکانات رفاهی یک درمانگاه دندانپزشکی بسیار مهم است. با این تفاسیر یکی دیگر از ویژگی های بهترین درمانگاه های دندانپزشکی این است که به راحتی مراجعین خود اهمیت دهد و صندلی یا مبل های راحتی برای زمان انتظار آنها در نظر بگیرد.

این موضوع شاید برای بیمارانی که نیاز به جراحی دندان و لثه دارند و یا از ابزارهای دندان پزشکی ترس دارند؛ بیش از هر کس دیگری می تواند مهم باشد. البته کلینیک های دندانپزشکی خوب فکری به حال این موضوع کرده اند تا کمی از ترس و هراس بیماران خود بکاهند؛ راه حل این مراکز این است که تلویزیون، باکس مخصوص مجلات و کتابچه ها و … را در نظر می گیرند تا بیماران خود را به آن سرگرم کنند و از استرس های درمان و جراحی کمی دور شوند.

برخورداری از تهویه وسیستم سرمایشی و گرمایشی

اتاق انتظار باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بیمار در آن احساس آرامش کند، و همچنین با توجه به بوی مواد دندانپزشکی بایستی دارای تهویه مناسبی باشد و فضا آکنده از رایحه خوش باشد. نکته دیگری که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد برخورداری کلینیک‌ها از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب باشد، و همچنین فضای کلینیکی نیز بایستی بسیار بهداشتی و آکنده از هر گونه میکروب باشد.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

 

ارتباط با بیماران

بعد از ترس از ارتفاع، ترس از دندانپزشکی شایع‌ترین فوبیا در میان افراد است. اما مهمترین عامل برای از بین‌بردن ترس از دندانپزشکی، نحوه رفتار و گفتار دندانپزشک با بیمار است.

بسیاری از بهترین دندانپزشکی ها معتقدند که لزومی ندارد در خصوص پروسه درمان به بیمار توضیحی داده شود، خصوصا در ایران بسیاری از دندانپزشکان به این مسئله اعتقادی ندارند. اما در یک کلینیک دندانپزشکی خوب، پزشک معالج باید از روحیات، سابقه بیمار و تجربیات خوب و بد او درخصوص درمان‌های قبلی، با او صحبت کند. مشکلات بیمار را ابتدا از زبان خود او گوش دهد. سپس به بررسی و معاینه بیمار بپردازد. حتی یک پزشک خوب به عنوان یک همراه به صحبت‌های خارج از موضوع دندان پزشکی بیمار نیز گوش می‌سپارد تا به بیمار به بهترین نحو آرامش خاطر داده شود.

یکی از نکات مهم در پروسه درمان صبر و حوصله دندانپزشک به خصوص در کار روی دندان کودکان است. بهترین دندان پزشکان نسبت به وقتی که به بیمار اختصاص می‌دهند احساس مسئولیت می‌کنند.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

 

مسائل بهداشتی کاملا رعایت شود

از آنجایی که بسیاری از بیماری ها و ویروس ها مانند کرونا ویروس از راه دهان انتقال پیدا می کنند بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی جزء لاینفک مراکز دندانپزشکی است. البته این مورد را نمی توان جزء ویژگی یک کلینیک دندانپزشکی خوب بر شمرد چرا که این امر یکی از واجبات مراکز درمانی مانند دندانپزشکی است.

ویژگی یک دندانپزشک خوب

دانستن ویژگی های یک متخصص دندانپزشکی خوب می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا مراجعه به دندانپزشک مورد نظر می تواند مشکلات دندان را با ظرافت برطرف کند یا خیر. دندانپزشکان برای موفقیت در حرفه خود به مهارت های تخصصی و عمومی نیاز دارند. در این بخش در مورد ویژگی هایی که یک دندانپزشک خوب و با تجربه باید داشته باشد مواردی بیان می شود. به طبع یکی از ویژگی هایی که یک دندانپزشک خوب باید داشته باشد این است که با دقت به تمام صحبت های بیمار خود گوش دهد و تمام نیاز ها و درخواست های او را بشوند و یا دلسوزی و وجدان کاری بالا به بیماران خود خدمت رسانی کند و حداکثر تلاش خود را به کار گیرد تا بهترین روش درمانی را ارائه دهد.

رفتار دندانپزشک یکی دیگر از ویژگی های دندانپزشک خوب می باشد که باید در این زمینه مهارت بالایی داشته باشد. بسیاری از افراد از مراجعه به دندانپزشکی و انجام درمان های مختلف بر روی دندان های خود واهمه دارند. دندانپزشک می تواند با رفتاری اطمینان بخش و آرام ترس بیمار را از بین ببرد و به او اطمینان کامل بدهد. دندانپزشک باید بتواند با توجه به دانش، مهارت و تجربه ای که در حوزه دندانپزشکی دارد باید تمام استانداردهای لازم را رعایت کند. هر گونه سرپیچی از این استانداردها می تواند سلامت دهان و دندان بیمار را به خطر بیندازد.

بهترین دندانپزشک به بیمار خود آموزش های لازم را در خصوص آگاهی از انواع روش های مراقبت از دندان را میدهد تا بیماران بتوانند با رعایت این روش ها جلوی بسیاری از مشکلات دهان و دندانی آنها گرفته شود و از مراجعات مکرر و پرداخت هزینه های هنگفت توسط بیمار جلوگیری شود

میزان سابقه کاری و تجربه دندانپزشک

یکی از مواردی که در انتخاب یک دندانپزشک خوب و ماهر بسیار اهمیت دارد، میزان تجربه و سابقه کاری درخشان وی می باشد. برای اینکار می توانید از دندانپزشک خود بپرسید که چند سال است در این زمینه مشغول به کار است و چه میزان تجربه دارد. همچنین از دندانپزشک خود بپرسید که چه میزان از اقدامات خود را به دندانپزشکی زیبایی اختصاص داده است. در حالی که تخصص خاصی در دندانپزشکی زیبایی وجود ندارد، بنابراین دندانپزشکان تلاش می کنند در این حوزه بهترین باشند.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

اهمیت مشاوره قبل از درمان دندانپزشکی

تعیین یک جلسه مشاوره قبل از آغاز درمان که دندانپزشک تعیین می کند، نشان دهنده این است که در مورد شغل و خدماتی که ارائه می کند تا چه میزان جدی است. او باید وقت خود را بگذارد تا در مورد همه مواردی که مراجعه کننده انتظار دارد صحبت کند و باید گزینه های مختلف درمانی را بیان کرده و بیمار را راهنمایی کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد. احساس آرامش در طول زمان مشاوره اهمیت زیادی دارد.

رفتار دندانپزشک با بیماران خود

یک دندانپزشک خوب باید سعی کنند با بیماران خود بیش از یک بیمار اهمیت دهند و رفتار محترمانه و خوبی داشته باشند. در واقع احترام به مراجعه کنندگان یکی از ویژگی های بارز یک دندانپزشک خوب می باشد.

داشتن مهارت های ارتباطی کلامی و رفتاری دندانپزشک

دندانپزشکان باید بتوانند با حرفه ای ترین شکل ممکن با بیماران خود ارتباط برقرار کنند. آنها حامل حقیقت هستند و بیان واضح و قابل فهم آنان نشانه خوبی است که شما به دندانپزشک مناسب مراجعه کرده اید. آنها باید بتوانند با آرامش با شما ارتباط برقرار کنند تا شما به عنوان بیمار آنها احساس راحتی کنید و نگرانی های خود را کاهش دهید. دندانپزشک مناسب می تواند برای درک بهتر اصطلاحات پیچیده و تشخیص های دندانپزشکی را به اصطلاحات بسیار ساده تری تقسیم کند. بنابراین، به راحتی می توان با آنها صحبت کرد و دندانپزشکی با این کیفیت ارتباط خوبی دارد و از اطلاعات کافی برخوردار است.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

 

یک دندانپزشک خوب محافظه کار است.

نشانه ای از یک دندانپزشک خوب، به کار گیری روش های محافظه کارانه است. هر دندانی که ترک کوچکی دارد به تاج احتیاج ندارد، هر دندان کج به روکش احتیاج ندارد و در برخی موارد لازم نیست همه حفره های دندانی پر شوند. مشاوره و صحبت بین شما و دندانپزشک خود کلید درک آنچه برای شما بهتر است، می باشد.

یک دندانپزشک خوب به سخنان و انتظارات شما از درمان گوش می دهد.

یک دندانپزشک خوب در واقع به نگرانی های شما گوش می دهد و آنچه را که به دلیل آن به او مراجعه کرده اید برطرف می کند. مهم تر از همه، او پس از معاینه کامل تمام مشکل دندان های شما را برطرف می کند.

یک دندانپزشک خوب در مورد سلامت دندان ها به شما آموزش می دهد.

دندانپزشک شما باید بتواند آنچه را که در دهان شما اتفاق می افتد به زبان ساده توضیح دهد. هر گونه نگرانی به شکلی معنی دار منتقل می شود و نکاتی همواره برای بهبود پیشنهاد می شود. اگر درمان دندانپزشکی توصیه می شود، یک دندانپزشک دلسوز به شما توضیح می دهد که چرا پیشنهاد شده است، نحوه انجام این کار چیست و راهنمایی هایی برای جلوگیری از بروز مجدد مشکلات مشابه ارائه می دهد.

 

( کلینیک دندانپزشکی کیانیان , بهترین دندانپزشکی در جردن )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

بهترین دندانپزشکی در جردن
( کلینیک دندانپزشکی مجهز کیانیان )

 

یک دندانپزشک خوب درد شما را درک می کند.

دندانپزشکی که از ماده بی حسی خوب استفاده می کند، می تواند هرگونه ضربه و درد را حین درد برای بیمار کمتر کند. اگر از دندانپزشکی میترسید و یا استرس دارید مربوط به تجربه آسیب زا در دندانپزشکی مرتبط است. یک دندانپزشک خوب اضطراب شما را کنترل می کند و شما را همانطور که هستید می پذیرد.

یک دندانپزشک خوب همیشه در کنار شما خواهد بود.

ما در قرن 21 زندگی می کنیم که همه مشغول کار هستند. مرخصی گرفتن از محل کار و مراجعه به دندانپزشک برای بسیاری از افراد دشوار است. دندانپزشک خوب سعی می کند برنامه شما را با توجه به ساعات کاری و زندگی شما، مطابقت می دهد.

 

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…