زیبایی دندان
31
آگوست

بهترین روشهای زیبایی دندان

روشهای زیبایی دندان

 

راه های بسیاری برای زیبایی لبخند موجود می باشد که هر روزه با توجه به پیشرفت های علم دندانپزشکی این راه ها بیشتر می شوند، با استفاده از این روش ها شما می توانید لبخند زیباتری داشته باشید، هر روش، قابل انجام برای تمامی افراد نمی باشد و انجام کدام روش را دندانپزشک می تواند تعیین کند، در این مطلب به چند روش برتر برای زیباتر کردن دندان ها می پردازیم:

زیبایی دندان با سفید کردن یا بلیچینگ
بلیچینگ(سفید کردن) یکی از روش های سفید و روشن کننده دندان است که می تواند لکه و تیرگی دندان را از بین ببرد، بلیچینگ به دو صورت در خانه و مطب انجام می شود که نوع مطبی آن با قراردادن دستگاهی با اشعه مخصوص روی دندان انجام می پذیرد و تاثیر بیشتری خواهد داشت.

زیبا کردن دندان ها با استفاده از روش کامپوزیت
کامپوزیت از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ها برای مشکلات و آسیب های دندانی و همچنین زیبایی دو چندان دندان است. کامپوزیت موادی از جنس شیشه یا کامپوزیت می باشد که به صورت لایه ای نازک قسمت های جلویی دندان را می پوشاند، در این روش نیازی به تراشیدن دندان نیست و با کمترین آسیب به دندان می توان تغییرات بسیاری در ظاهر و رفع نقص دندان ایجاد کرد. در واقع کامپوزیت از جنس رزین نیمه شفاف می باشد که روی دندان، آن را فرم می دهند و نیازی به طراحی توسط لابراتوار ندارد، این ماده خمیری است و در مقابل اشعه ای خاص سفت خواهد شد که پس از آن دندانپزشک باید آن را تراش و صیقل دهد تا به شکل دندان درآید، کامپوزیت دندان را می توان ترمیم یا تعویض کرد در نتیجه روشی بسیار آسان و بی خطر می باشد.

زیبایی دندان ها با روش لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی، روشی مدرن برای ترمیم و زیبایی دندان هاست، در این روش از یک لایه نازک سرامیک استفاده می کنند که نسبت به کامپوزیت دارای مقاومت بیشتری است و کمتر دچار آسیب و شکستگی می شود. برای انجام لمینت باید ابتدا از دندان ها قالب گیری شود که این قالب ها در آزمایشگاه به روکشی بسیار نازک از سرامیک درمی آیند و پس از آن با تراش دندان، روی دندان نصب می شوند، برای انجام لمینت باید دندان ها را تراش داد که دندانپزشک با توجه با نازکی قالب گیری که انجام داده سعی می کند دندان ها را کمتر تراش دهد تا آسیب کمتری به دندان ها وارد شود.

زیبایی دندان با لمینت سرامیک

روش تاج سرامیکی برای زیبایی دندان ها
ساختار تاج های پرسلن می تواند به دندان ها کمک کند و از آسیب به ساختار آن ها جلوگیری نماید همچنین سبب زییایی دندان ها شوند، تاج به گونه ای است که کل دندان ها را تا لثه می پوشاند که همین موضوع سبب شده برخی آن را کلاه دندان بنامند.

زیبایی دندان با تاج سرامیکی

زیبایی دندان ها با روش ایمپلنت
ایمپلنت یعنی تجهیز دندانی که به جای دندان های خالی از آن استفاده می کنند، جنس اکثر ایمپلنت ها از تیتانیوم است و با جراحی در قسمتی که دندان وجود ندارد قرار می گیرد به گونه ای که در ریشه دندانی جای می گیرد و از آنجایی که دندان یکی از عوامل اصلی زیبایی است جای خالی آن می تواند تاثیر بسیاری روی چهره و زیبایی داشته باشد.