کامپوزیت دندان, لیرینگ دندان,کامپوزیت ونیر دندان,
31
آگوست

کامپوزیت دندان در جردن و میرداماد

کامپوزیت دندان های کج و نامرتب

 

دندان عضوی موثر در زیبایی چهره افراد است، به همین خاطر اگر دندانهای کج و نامرتبی داشته باشند، حس خوبی نخواهند داشت و در سبک زندگیشان نیز تاثیر گذار است. در برخی از افراد این مشکل می تواند مادرزادی یا ارثی باشد اما برای درمان آن هر چه سریع تر باید اقدام کرد ، امروزه روش های نوینی در جهت درمان و بهبود دندان ها ارائه شده است مانند کامپوزیت دندان که می تواند حالتان را خوب کند و از زیبایی دندان ها و چهره تان لذت ببرید.( بهترین کامپوزیت دندان در جردن و میرداماد کلینیک دندانپزشکی کیانیان با سالها تجربه )

 

دندانپزشکی دکتر کیانیان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

و کامپوزیت دندان یکی از روش هایی که تحول عظیمی در عرصه درمانی و زیبایی دندان ایجاد کرده است و مورد استقبال افرادی که به مشکلات خرابی یا کجی و جرمی دندان های های گرفتار شده بودند ، قرار گرفته است. و به عنوان راه نجاتی از وضعیت نازیبای دندان هایشان از آن استفاده می کنند .

کامپوزیت یکی از جدید ترین روش های سلامت و زیبایی دندان به شمار می رود که از مواد خمیریِ ترکیب شده از ماده ماتریکسی رزینی تشکیل شده است. و روشی کم تهاجم برای بازسازی عملکرد دندان ها محسوب می شود. لازم به ذکر است کیفیت این خمیر در رده بندی های مختلفی ارائه می شود.

کامپوزیت از آن دسته روش هایی است که هم به لحاظ زیبایی و هم درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد زیبایی آن برای درخشندگی دندان ها و کاربرد دندانی آن برای رفع نقص های دندان، کاربرد دارد.

از این روش برای ترمیم دندانها، پر کردن جای دندانهای جراحی شده یا عصب کشی شده، درمان نامرتبی دندانها و پر کردن فواصل بین دندانی استفاده میشود. و نکته ی جالب توجه این است که در روش کامپوزیت هیچ تراشی روی دندان صورت نمیگیرد.

( بهترین کامپوزیت دندان در جردن و میرداماد کلینیک دندانپزشکی کیانیان با سالها تجربه )

 

دندانپزشک زیبایی
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

روش استفاده از کامپوزیت برای دندانهای نامرتب:
در این روش، به وسیله قالب های از قبل تعبیه شده که از جنس ماتریسکی رزینی است و قابلیت انعطاف پذیری دارد، درمان آغاز میشود.

در مرحله ی بعدی لایه ی دومی که مواد خمیری محکم تری است بر روی دندان ها قرار می گیرد و با ماتریسک دوم نیروی وارده، به همه بخش های دندان پخش می شود تا آسیبی به دندان های دیگر نرساند.

در مرحله ی سوم با استفاده از یک سرنگ به نقاطی از دندان که نیاز به ترمیم و پرکنندگی ندارد، ماسکی تزریق می شود. یاد آور می شویم که ماتریسک ها همانند الگوی های پیش ساخته درون دهان قرار می گیرد و به وسیله آن ها دندان ها را تغییر می دهیم.

سپس ماتریسک را از دهان خارج می کنند و قسمت هایی از شکل دندان که در قالب چسبیده است بررسی و ترمیم می شود.

به مینای دندان اسید H می زنیم و ماده کامپوزیت را در محل مشخص شده تزریق می کنیم. سپس کامپوزیت را روی دندان سفت کرده و ماتریسک دوم برداشته می شود و با دستگاه فرز شماره 6 قسمتی که کامپوزیت تزریق شده است را باز می کنیم تا وقتی ماتریس اولی برداشته می شود هیچ اثری از آن باقی نماند ولی اگر اثری بود می توان با پولیش آثار آن را پاک کرد.

مال اکلوژن اصطلاحی است که دندانپزشکان و ارتودنتیست ها برای دندان هایی که تراز ندارند و نامرتب هستند، استفاده می کنند. به عبارت دیگر، مال اکلوژن زمانی به دندانها اطلاق می شود که یک یا چند دندان کج، مانع از جمع شدن دندانهای فوقانی و تحتانی در موقعیت عادی می شوند. دندان های کج می توانند سبب بروز مشکلاتی مانند عدم اعتماد به نفس، مشکل در جویدن و خوردن، مشکل در انجام بهداشت دهان و دندان، ایجاد فشار اضافی بر روی دندانها و در نهایت باعث ایجاد شکستگی شوند.

( بهترین کامپوزیت دندان در ولیعصر پارک ملت کلینیک کیانیان )

 

ممکن است سوال شما این باشد که:

آیا می توان از کامپوزیت دندان برای رفع دندان های کج استفاده کرد؟
کامپوزیت تنها در مواردی که میزان کج بودن دندان ها بسیار جزئی باشد، همراه با ارتودنسی کوتاه مدت برای اصلاح کجی دندان ها به کار می رود . در سایر موارد که دندان ها به میزان زیادی کج هستند؛ بهتر است درمان ارتودنسی معمول استفاده شود. علاوه بر کامپوزیت دندان، روکش لمینت دندان نیز می تواند به عنوان یک روش مناسب برای زمانی که کجی دندان ها خفیف می باشد، مورد استفاده قرار گیرد. قیمت کامپوزیت دندان برای دندان های کج نسبت به قیمت لمینت دندان برای اصلاح دندان های کج کمتر می باشد. علاوه بر این کامپوزیت دندان روشی کم تهاجمی تر می باشد. در کنار این مزایا، از معایب کامپوزیت ونیر این است که نمیتواند در ماندگاری و مقاومت با لمینت دندان رقابت کند.

به خاطر داشته باشید که از روکش های کامپوزیت دندان و لمینت دندان، فقط می توانید برای اصلاح کجی دندان های جلو استفاده کنید. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی برای همه موارد مال اکلوژن یا همان دندان های کج مناسب نیستند. لازم است دندانهای اصلی اندکی تراشیده شوند؛ به این معنی که در آینده نمی توانید روکش ها را به سادگی از روی دندان حذف کنید و حتما باید آنها را با روکش یا تاج جدیدی جایگزین کنید.

( بهترین کامپوزیت دندان در جردن و میرداماد کلینیک دندانپزشکی کیانیان با سالها تجربه )

 

کامپوزیت دندان
( کلینیک دندانپزشکی کیانیان )

 

بنابراین بطور خلاصه باید گفت روکشهای لمینت دندان و کامپوزیت دندان نمی توانند جایگزین کاملی برای ارتودنسی دندان باشند. کامپوزیت ونیر و لمینت تنها در مواردی که میزان کجی دندان ها کم باشند، می توانند برای رفع کجی مورد استفاده قرار گیرند و تنها برای اصلاح کجی دندان های جلو می توانند استفاده شوند.

در صورت شدید بودن میزان کجی و نیز کج بودن دندان های کل فک، روکش های کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی روش مناسبی برای رفع کجی دندان ها نیستند. همچنین پیش از کامپوزیت دندان برای دندان های کج لازم است که از ارتودنسی کوتاه مدت تقریبا دو ماهه استفاده شود. حتی بهترین نوع کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی هم نمی توانند در مواردی که میزان کجی دندان ها شدید است کارایی داشته باشند.

از روکشهای کامپوزیت دندان می توان برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات دندانپزشکی زیبایی به همان روشی استفاده کرد که از روکش لمینت دندان استفاده می شود.

مشکلات رایج شامل موارد زیر است:

دندانهای کج: اگر دندانهای شما کج هستند، یک راه ایده آل برای رسیدن به یک لبخند زیبا و سفید این است که تحت ارتودنسی کوتاه مدت قرار بگیرید و بعد از آن سفید کردن دندان ها و سپس روکش کامپوزیت دندان انجام می شود. این روش در مقابل روش طولانی مدت ارتودنسی سنتی بسیار سریع تر انجام می شود.
دندانهای تغییر رنگ داده: هنگامی که لکه های نامطلوب، لکه های سفید روی دندان ایجاد می شوند و یا زمانی که نمی توان تغییر رنگ دندان ها را با تمیز کردن و یا سفید کردن دندان ها درمان کرد، کامپوزیت ونیر یک راه حل ایده آل است.

دندان های آسیب دیده: هنگامی که دندان های شما در اثر فرسایش آسیب دیده است (به دلیل چیزهایی مانند نوشابه های گازدار) یا به صورت تصادفی تراشیده شده اند، کامپوزیت دندان اغلب ایده آل ترین ، کم تهاجمی ترین و مقرون به صرفه ترین روش هستند.
بستن فاصله بین دندانها: یکی از رایج ترین شکایات زیبایی که کامپوزیت برای آن استفاده می شود بستن شکاف بین دندانهای جلویی (دیاستما) یا بین دندانهای دیگر است .کامپوزیت دندان های جلو می تواند تنها در یک جلسه دندانپزشکی به پایان برسد و یک گزینه جایگزین بسیار مقرون به صرفه برای درمان ارتودنسی یا روکش لمینت سرامیکی است.

( بهترین کامپوزیت دندان در جردن و میرداماد کلینیک دندانپزشکی کیانیان با سالها تجربه )