بلیچینگ دندان
18
دسامبر

بهترین بلیچینگ دندان در ولیعصر پارک ملت کلینیک کیانیان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان | دلایل تغییر رنگ |
5 نکته اساسی برای دستیابی به لبخندی درخشان‌تر

چنانچه روزانه دندان‌هایتان را مسواک بزنید و نخ بکشید، دندان‌هایتان درخشان، سفید و سالم می‌مانند. حال اگر حس می‌کنید دندان‌هایتان نسبت به قبل زردتر شده و یا مایلید لبخندتان درخشندگی بیش‌تری داشته باشد، بدانید که تنها نیستید. بلیچینگ دندان یکی از راه کارهای خوب در این مورد هست. ( بهترین بلیچینگ دندان در ولیعصر پارک ملت کلینیک کیانیان )

وقتی آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا از مردم پرسید، دوست دارند از چه لحاظ لبخند خود را ارتقا ببخشند، بیشتر افراد اظهار داشتند که مایلند دندانهای سفیدتری داشته باشند. طبق نظرسنجی انجمن ارتودنسی آمریکا نیز، 95% بیماران به دنبال سفید کردن  ( بلیچینگ دندان‌ها ) هستند. در ادامه به 5 سؤال رایج در مورد سفید کردن دندان اشاره می‌شود و پاسخ آن‌ها نیز داده می‌شود:

دندانپزشک زیبایی
بهترین دندانپزشک زیبایی

                                        ( کلینیک کیانیان با سالها تجربه موفق در این زمینه بهترین خدمات را به مراجعین عزیز ارایه میدهد. )

1- چرا رنگ دندان‌ها تغییر می‌کند؟

بهترین بلیچینگ دندان را در کلینیک کیانیان تجربه کنید

باگذشت زمان، دندان‌های شما از سفید به سمت غیر درخشان تغییر می‌کند.  عواملی که در این زمینه نقش دارند به شرح زیر است:

غذا و نوشیدنی

قهوه، چای، شراب قرمز از عوامل اصلی رنگ گرفتن دندان‌ها هستند. آنچه به‌طور مشترک در این نوشیدنی‌ها یافت می‌شود پیگمان های قوی رنگی هستند که کروموژن نام دارند. این پیگمان ها به سطح سفید و بیرونی دندان (مینا) می‌چسبند.

استعمال دخانیات

دو ماده شیمیایی در تنباکو، رنگ ریزه‌های پایایی ایجاد می‌کنند: تار و نیکوتین. تار به‌طور طبیعی تیره است. نیکوتین بی‌رنگ است مگر آنکه با اکسیژن ترکیب شود که در این صورت به ماده زردرنگی تبدیل می‌شود که به‌صورت رنگ ریزه روی سطح قرار می‌گیرد.

سن

زیرپوسته سخت و سفید بیرونی دندان (مینا) بخش نرم‌تری وجود دارد که عاج نامیده می‌شود. باگذشت زمان، لایه مینای بیرونی، در اثر مسواک زدن نازک‌تر می‌شود و درنتیجه عاج زردرنگ بیشتر از ورای آن دیده می‌شود.

تروما (ضربه و آسیب)

اگر ضربه‌ای به دهان شما وارد شود، ممکن است رنگ دندان تغییر کند. چراکه پاسخ دندان به آسیب وارده، ساخته‌شدن لایه‌های بیشتر عاج است یعنی همان لایه تیره‌رنگ که زیر مینا قرارگرفته است.

داروها

از عوارض جانبی بعضی از داروها مانند گروه خاصی از آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضد جنون و پرفشاری خون، تیره شدن دندان‌هاست. چنانچه کودکان کم سن در زمان تشکیل دندان‌ها در معرض آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکلین و داکسی سایکین قرار بگیرند، (چه در دوران جنینی و چه در زمان نوزادی) بعدها تغییر رنگ واضحی را در دندان‌های دائمی نشان می‌دهند. شیمی درمانی و پرتوتابی سر و گردن نیز دندان‌ها را تیره می‌کند.

 

بلیچینگ دندان

 

2-پروسه سفید کردن دندان‌ها چگونه عمل می‌کند؟

سفید کردن دندان‌ها، پروسه ساده‌ای دارد. فرآورده‌های سفیدکننده حاوی یکی از این دو ماده بلیچ کننده دندان‌ها هستند (پروکساید هیدروژن یا کربامید پروکساید) این مواد بلیچ کننده، رنگریزه را شکسته و به اجزای کوچکتر تبدیل می‌کنند. این امر از تمرکز مواد رنگی می‌کاهد و سبب درخشان شدن دندان‌ها می‌شود.

3- آیا مواد سفید کننده در مورد تمام تغییر رنگ‌های دندانی مؤثرند؟

خیر، به همین دلیل لازم است قبل از تصمیم برای سفید کردن دندان‌ها حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید. چراکه سفید کردن دندان قادر نیست تمام انواع تغییر رنگ دندانی را اصلاح کند. برای مثال دندان‌های زرد خوب بلیچ می‌شوند، دندان‌های قهوه‌ای‌رنگ به این خوبی به سفید کردن پاسخ نمی‌دهند و دندان‌هایی توناژ خاکستری دارند اصلاً به تغییر رنگ جواب نمی‌دهند.

سفید کردن دندان روی کاسب‌های دندانی، ونیرها، روکش‌ها و پر کردگی‌ها اثر ندارد. همچنین اگر تغییر رنگ دندان به علت آسیب دندانی یا مصرف داروهای خاص باشد.

4- چه گزینه‌هایی برای سفید کردن دندان وجود دارد؟

قبل از شروع حتماً با دندانپزشک صحبت کنید، اگر کاندید سفید کردن دندان باشید، سه‌راه برای درخشانتر شدن دندان‌های شما وجود دارد.

 

( بهترین بلیچینگ دندان در ولیعصر پارک ملت کلینیک کیانیان )

 

خمیر دندان‌های سفیدکننده:

ازآنجاکه تمام خمیردندان‌ها حاوی مواد ساینده خفیف هستند، می‌توانند رنگریزه‌ها را از سطح دندان بزدایند. خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مواد شیمیایی و پالیش کننده اضافه‌ای هستند که با کارآیی بیشتری رنگریزه‌های دندانی را می‌زداید. همواره به دنبال تأییدیه انجمن دندانپزشکی آمریکا روی این دسته از خمیردندان‌ها باشید. برخلاف مواد بلیچ کننده، این خمیردندان‌ها، رنگ دندان‌ها را تغییر نمی‌دهند و تنها رنگریزه‌ها را از روی دندان می‌زدایند.

بلیچینگ دندان داخل مطب:

بلیچینگ دندان داخل مطب معمولاً نیازمند یک جلسه حضور در مطب است. دندانپزشک جهت محافظت از لثه شما از ژل محافظ یا شیلد لاستیکی استفاده می‌کند. ماده بلیچ کننده، روی دندان‌های شما گذاشته می‌شود. سپس از طیف خاصی از نور و یا لیزر جهت افزایش کارایی ماده سفیدکننده استفاده می‌شود.

 

بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ دندان در خانه:

سفیدکننده‌های حاوی پراکساید سبب بلیچ مینای دندان می‌شود. این دسته از فراورده‌های غالباً به فرم ژل هستند که داخل‌تری قرار می‌گیرند و سپس روی دندان فیت می‌شوند. شما می‌توانید از نوارهای سفیدکننده که روی دندان می‌چسبد نیز استفاده کنید. غلظت این دسته از سفیدکننده ازآنچه در مطب توسط دندانپزشک مورداستفاده قرار می‌گیرد کمتر است.

5-آیا سفید کردن دندان عوارضی جانبی دارد؟

بعضی از افرادی که از مواد سفیدکننده دندان استفاده می‌کنند، امکان دارد درجاتی از حساسیت دندانی را تجربه کنند. علت این است که پراکساید موجود در سفیدکننده‌ها از مینای دندان عبور کرده و به لایه نرم‌تر عاج زیرین می‌رسد و پایانه‌های عصبی را تحریک می‌کند. در بیشتر موارد، این حساسیت موقتی است. اگر در حین سفید کردن دندان، حساسیت ایجاد شد، برای مدتی درمان را متوقف کنید و پس از مدتی دوباره از سر بگیرید.

مصرف بیش‌ازحد مواد سفیدکننده نیز، به مینای دندان و لثه‌ها آسیب می‌رساند. حتماً از دستورات داده‌شده پیروی کنید و با دندانپزشک صحبت کنید.

در مورد بلیچینگ دندان بیشتر بدانید

( بهترین بلیچینگ دندان در ولیعصر پارک ملت کلینیک کیانیان )