دندانپزشکی دکتر کیانیان
16
اکتبر

دندانپزشکی در جردن روانپور

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان درمانی برای بدست آوردن ریشه جدید دندان با قرار دادن پیچ های ساخته شده از تیتانیوم در استخوان دندان است. روش ایمپلنت جایگزین روش هایی مانند بریج و پروتز است که اغلب با استفاده از تکنولوژی در حال استفاده برای دندان های از دست رفته است.( کلینیک دندانپزشکی تخصصی کیانیان در جردن روانپور )

 

ایمپلنت دندان
( بهترین کامپوزیت دندان در جردن روانپور کلینیک کیانیان )

درمان مهم چیست؟

درمان ایمپلنت ؛ این فرآیند قرار دادن پیچ های ساخته شده از تیتانیوم است که برای دندان های از دست رفته ایجاد شده است ، در استخوان فک. پروتزهای دندانی بر روی ایمپلنت های قرار گرفته در استخوان فک قرار می گیرند. از آنجا که ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل می کند ، نیازی به برش یا تغییر شکل هیچ دندان سالم نیست.

 

چه موقع درمان مهم ضروری است؟

علاوه بر اینکه می توان یک یا چند فقدان دندان را با ایمپلنت دندان درمان کرد ، در مواردی که فرد تمام دندان های خود را از دست داده است ، امکان درمان نیز وجود دارد. در افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند ، هشت ایمپلنت در یک فک قرار داده می شود و زمینه لازم برای پروتز ثابت آماده می شود. تعداد ایمپلنت هایی که باید قرار داده شوند ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.
با این حال ، ایمپلنت دندان همچنین می تواند برای ایجاد ریشه استفاده شود. 2 یا 4 ایمپلنت برای افرادی که از دست دادن استخوان زیادی دارند و از روش های پیشرفته جراحی می ترسند در یک فک قرار می گیرد. روی این ایمپلنت ها پروتزهای متحرک ساخته می شود. با استفاده از پروتزهایی که زیبایی را ارائه می دهند و در حین عملکرد حرکت نمی کنند ، سطح زندگی افراد افزایش می یابد.

                                                           بهترین ایمپلنت دندانی کلینیک دندانپزشکی تخصصی کیانیان در جردن روانپور

 

عمل جراحی ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

1. مناسب ساختن استخوان فک برای کاشت

با توجه به نوع بیهوشی ترجیحی ، دهان بیهوش می شود و ناحیه ای که ایمپلنت در آن قرار می گیرد تمیز می شود. اگر دندانی برای کشیدن وجود داشته باشد ، کشیده می شود. برشی در لثه ایجاد می شود تا استخوان محل کاشت ایمپلنت نمایان شود. به منظور ایجاد فضایی برای ایمپلنت که نقش ریشه دندان را ایفا می کند ، با یک مته مخصوص در استخوان یک حفره عمیق ایجاد شده و ایمپلنت در آنجا پیچ می شود. ایمپلنت با برش لثه پوشانده شده و 1-2 بخیه ایجاد می شود.

2. روند بهبود استخوان

پس از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک ، تقریباً 2-6 ماه منتظر رشد و ادغام استخوان فک با سطح ایمپلنت دندانی است. این دوره برای تشکیل یک پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید ضروری است.

3. اتصال پایه ای که تاج به آن متصل می شود

در کاربرد ایمپلنت ، پس از اتمام روند بهبود استخوان ، ممکن است نیاز به جراحی اضافی برای قرار دادن تکیه گاه که تاج به آن می چسبد ، نیاز داشته باشد.
دهان بی حس می شود و لثه باز می شود تا ایمپلنت دندانی نمایان شود.
تکیه گاه به ایمپلنت دندان متصل شده ، با بافت لثه پوشانده شده و بخیه زده می شود.
پس از قرار دادن تکیه گاه ، تقریباً 2 هفته منتظر می مانید تا لثه ها بهبود یابند.

4. انتخاب دندان و ایجاد قالب

هنگامی که لثه ها بهبود می یابند ، یک سری ملاقات ها باعث می شود تاج جدید ایمپلنت و قالب های دهان برای تراز مناسب دهان گرفته شوند.
تا زمانی که استخوان فک به اندازه کافی قوی نباشد که بتواند از دندان های جدید استفاده کند ، تاج قرار نمی گیرد.
دندانهای متحرک ، ثابت یا مصنوعی شامل ترکیبی از هر دو تصمیم گرفته می شود.

آ. دندان مصنوعی متحرک

این پروتز می تواند جزئی یا کامل باشد ، مانند پروتزهای سنتی. حاوی دندانهای مصنوعی سفید رنگ است که توسط آدامس پلاستیکی صورتی احاطه شده است. روی قاب فلزی متصل به تکیه گاه ایمپلنت نصب شده و محکم در جای خود محکم می شود. می توان آن را به راحتی برای تعمیر یا نظافت روزانه جدا کرد.

ب دندان مصنوعی ثابت

به طور دائم پیچ می خورد یا به یک تکیه گاه جداگانه ایمپلنت متصل می شود. نمی توان آن را برای تمیز کردن دندان ها یا هنگام خواب برداشت. به طور کلی ، هر تاج به ایمپلنت دندان مخصوص خود متصل می شود. علاوه بر این ، به دلیل اینکه ایمپلنت ها فوق العاده قوی هستند ، می توان چندین دندان را با یک ایمپلنت با بریج شدن با یکدیگر جایگزین کرد.

5. استفاده از ایمپلنت

آخرین مرحله در کاربرد ایمپلنت دندان ، نصب تاج جدید است. گاهی اوقات ، بسته به اینکه کدام دندان در حال ترمیم است ، دندانپزشک ممکن است قبل از کامل شدن تاج تمریناتی را انجام دهد تا شکل و محل قرارگیری آن در دهان بررسی شود.
وقتی تصمیم نهایی گرفته می شود ، دندان مصنوعی پیچ خورده یا چسبانده می شود.
طبیعی است که پس از اتمام عمل ، برخی از کبودی ها و تورم در لثه و بافت نرم ایجاد شود. یک بسته یخ سرد بلافاصله پس از درمان روی پوست روی محل جراحی قرار می گیرد تا به کاهش تورم کمک کند.

                                                           بهترین ایمپلنت دندانی کلینیک دندانپزشکی تخصصی کیانیان در جردن روانپور

 

بعد از درمان ایمپلنت

صرف نظر از این که یک یا چند فقدان دندان را می توان با ایمپلنت دندان درمان کرد ، در مواردی که بیمار تمام دندان های خود را از دست داده است ، می توان با استفاده از ایمپلنت های دندانی درمان ارائه داد. در بیمارانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند ، می توان با قرار دادن هشت ایمپلنت در فک ، بستر لازم برای پروتز ثابت را آماده کرد. بسته به بیمار ، تعداد ایمپلنت هایی که باید قرار داده شوند متفاوت است. با این حال ، ایمپلنت دندان همچنین می تواند برای ایجاد ریشه استفاده شود. در بیمارانی که از دست دادن استخوان زیاد دارند و از جراحی پیشرفته می ترسند ، می توان 2 یا 4 ایمپلنت را در یک فک گذاشت و پروتزهای متحرک را روی این ایمپلنت ها ساخت. استانداردهای زندگی بیمار با استفاده از پروتزهایی که زیبایی را ارائه می دهند افزایش می یابد و همچنین در حین عملکرد ثابت می ماند.